واژینیسموس

مقاربت دردناک

واژینیسموس

مقاربت دردناک

آیا واژینیسموس قابل درمان است؟

واژینیسموس کاملا قابل درمان است و نتیجه طبیعی درمان این بیماری بهبود کامل است. درمان موفقیت آمیز این بیماری به دارو، عمل جراحی، هیپنوتیزم و یا هرگونه تکنیک پیچیده ی دیگر نیاز ندارد. انجام یک برنامه خیلی سر راست باعث می شود که اکثر زوج ها بتوانند یک نزدیکی بدون درد و لذت بخشی را تجربه کنند.

با اجرای یک برنامه منظم و موثر تقریبا در بیشتر موارد (در برخی مراجع تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است)، درمان مثبت و موفقیت آمیز بوده است. در واقع، ‎واژینیسموس یکی از معدود اختلال های جنسی در زنان است که از بالاترین شانس درمان کامل موفقیت آمیز برخوردار است. به طوریکه اکثر مطالعات نشان داده اند، ‎واژینیسموس تا نزدیک به ۱۰۰ درصد قابل درمان است (Biswas & Ratnam, 1995; Butcher, 1999).

درمان موثر شامل تمرین های کنترل عضلات کف لگن، تمرین دخول از طریق مصنوعی، تکنیک های از بین بردن درد، مراحل گذار از تمرین ها به شرایط طبیعی و بالاخره تمرین هایی برای کمک به زنان در جهت مشخص نمودن، بیان و حل هر نوع مولفه احساسی تاثیرگذار در این فرایند است. در صورت آگاهی به تمامی مراحل معالجه، اکثر مراحل می تواند توسط زنان در خانه انجام گردد و بخشی کوچکی از این مراحل به کمک متخصصین آگاه انجام شود.



Biswas, A., & Ratnam, S. (1995). Vaginismus and outcome of treatment. Ann Acad Med Singapore, 24(5), 755-758.

Butcher, J. (1999). ABC of sexual health: Female sexual problems II: Sexual pain and sexual fears. BMJ, 318, 110-112.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد